Впровадження побутової магічної обрядовості

Впровадження побутової магічної обрядовості


Свого часу прихильники Рідної Віри зіткнулися з проблемою браку побутової щоденної обрядовості. Перед духовними провідниками РПК постала задача в розробці не лише колективних заходів, а і особистих чи родинних обрядів та молитов, щоб Рідна Віра могла виконувати не лише об'єднуючу функцію релігії, а і надавати психологічну підтримку та задавати напрям духовного розвитку своїм вірянам, при цьому не відходячи від народної культури.

В першу чергу звернулися до народної вишивки: її орнаментів, символів та практичного використання. Таким чином візерунок почав грати не лише декоративну роль, як було раніше, а і магічно-обрядову. Користувалися при цьому науковими роботами зарубіжних та вітчизняних авторів, зокрема Ґрофа, Маєрчик, Мельничука та інших.

Проводилися лекції щодо значення та розташування візерунків, велася індивідуальна консультативна робота, друкувалися статті в періодиці, а також інтернет ресурсах.

Це практично-магічне значення візерунку надало вишиванці та рушникам сакрального змісту, речі стали повертати собі первісну оберегову функцію, вірянин міг сам обирати потрібні йому обережні знаки і носити їх з відчуттям їхньої сили та святості.

Робота, почата мною в 2005 році, виявилася потрібною не лише рідновірам, а і влилася своїми здобутками у загальноукраїнський процес сакралізації вишивки.

Одночасно з вишивкою проводилися роботи з магічно-побутової обрядовості стосовно житла, були вдалі спроби розробити власну систему його облаштування, опираючись на традиційну українську хату та міфологію. Тут у нагоді стали дослідження з культурної антропології Байбуріна.

Розроблено артефакти, якими краще захищати вікна чи двері, обряди очищення оселі тощо. Під теоретичні засади відбулося об'єднання рідновірів- майстрів у власну громаду «Внуки Велеса», які виготовляють ритуальні речі для божників, обереги, прикраси. Ще однією з галузей стало виготовлення заговорених свічок для різних індивідуальних потреб, настоїв із трав.

В молитовно-магічних практиках духовні провідники використовують, окрім народнопоетичних зразків українських замовлянь, різноманітні психологічні прийоми, які мають екологічний вплив на психіку і допомагають вивільнити власний душевний ресурс в проблемних ситуаціях.

Руське Православне Коло (РПК) працює на розповсюдження свого віровчення, тому проводить багато заходів, де навчає людей певним обрядам, які вони можуть використовувати вдома. Одним з таких є урочисте плетення великого Дідуха на майдані, до якого долучаються всі охочі. Тут же можна сплести власного Дідуха для себе або придбати готовий оберіг у майстрів. Завершується дійство частуванням кутею та узваром. Подібні майстер класи проводяться в школах та бібліотеках.

Кілька років тому був заснований Мандрівний музей «Родовід», який проводить покази народного строю, проводить інтерактивні лекції з народознавства.

РПК запрошують на фестивалі та громадські заходи, де в рамках культурної програми проводилися свята Колодія, Купала, Дідів тощо на засадах світоглядної системи духовного об'єднання. Поширення серед народу основ рідного світобачення та впровадження його у побутове життя українців є однією з найголовніших завдань РПК.

Список використаних джерел та літератури:
1. Вісник рідновіра. — ridnovir.in.ua
2. Рідна Віра. Руське Православне Коло. — svit.in.ua

Яна (Ясна) Яковенко
Берегиня Руського Православного Кола (Запоріжжя)


Тези з доповіді на Круглому столі «Сучасне язичництво (неоязичництво) у міській культурі: український та європейський контексти». Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, Історичний факультет, Кафедра новітньої історії України. 18 жовтня 2019 р.
джерело

Коментарі ()

    Ви маєте авторизуватись, щоб залишити коментар.

    КОШИК

    Усього: 13000 грн.

    Оформити замовлення Оформити замовлення

    зв'язатися з нами

    Вкажіть ваші дані і ми зв'яжемося з вами, також можете зателефонувати або надіслати повідомлення!!!

    viber whatsapp telegram

    авторизація